Norge i dag

Småbarnsfamilien er tilbake på gamle tomter på Grünerløkka. Det var her de så gjerne skulle ha fortsatt å bo. Men for ett år siden følte de seg presset ut.
– Jeg har ikke lyst til at mine unger skal vokse opp med åpen narkotikaomsetning på dørstokken bokstavelig talt, forteller Magnus Clough.
– Nei, jeg har ikke vokst opp sånn og jeg har ikke lyst til at mine unger skal vokse opp sånn heller, fortsetter samboer Kathrine Larsen.
(Se video øverst i artikkelen)
Narkoreir utenfor døra
Selv om hensynet til barna veide tyngst er det ikke til å stikke under en stol at også de voksne syntes det var svært ubehagelig å bo nærmest i et narkoreir.
– Jeg jobber borti Storgata og jeg gikk over Eventyrbrua hver dag da jeg bodde her. Da ble jeg vanligvis tilbudt 2-3 ganger hver gang jeg kom fra jobb,
Også de næringsrivende på Løkka fortviler. Både ansatte og kunder plages av narkolangere.

Les mer >>

Legg igjen en kommentar

